La CUP Badalona presenta al·legacions a les ordenances fiscals 2014 i denuncia la connivència de l’Ajuntament amb entitats financeres i grans propietaris

El passat 29 de desembre va finalitzar el termini per entrar al·legacions a la proposta d’ordenances fiscals per a l’any que ve i des de la CUP de Badalona lamentem la ineficàcia dels darrers 10 anys de governs municipals de tots els colors per cobrar el recàrrec del 50% de l’IBI dels pisos buits, tal i com reflecteix clarament l’ordenança. Fa ja 10 anys que es va aprovar aquesta mesura, que hagués pogut contribuir, a més, a abaratir els preus de la vivenda a la ciutat, però per un simple problema de definició legislativa de pis buit no s’ha pogut aplicar mai. L’Ajuntament ha estat incapaç fins i tot de fer un estudi per tal de poder aplicar aquest recàrrec que, segons els càlculs*, haurien suposat un important ingrés anual de 2 milions d’euros. Tal i com denunciava la PAH al passat Ple municipal del mes d’abril, l’Ajuntament ni tan sols sap quants pisos buits té a la ciutat.

En canvi, de la mateixa ordenança sí que s’aplica una bonificació del 50% pels immobles que constitueixen l’activitat de constructores i immobiliàries, de la qual se n’han beneficiat 5 grans empreses. Tenint en compte, a més, que una bona part de pisos buits i abandonats són propietats de les entitats financeres, per la CUP de Badalona el fet que s’apliqui aquesta bonificació i no el recàrrec de l’IBI esmentat suposa un gravíssim tracte de favor a les rendes altes propietàries, caixes i bancs. Segons el portaveu de la CUP, Francesc Duranés imperdonable que en aquesta situació es deixin d’ingressar 2 milions d’euros provinents de les rendes més riques per manca de voluntat política i connivència amb les elits econòmiques”.

A banda de d’exigir l’aplicació d’aquests recàrrec de pisos buits i l’eliminació de la bonificació per a empreses constructores de l’IBI, la CUP també al·lega a aquestes ordenances altres mesures com l’aplicació de l’IBI a entitats religioses, bonificacions i exempcions de l’IBI per pensionistes amb baixa prestació, famílies amb rendes baixes i amb tots els membres a l’atur i sense prestació, exempció del 100% de l’impost de plusvàlues a persones desnonades o l’augment de la taxa d’aprofitament de domini públic als caixers de les entitats financeres.

Cada any s’han deixat d’ingressar 2 milions d’euros per no fer complir l’ordenança de l’IBI als pisos buits